Gepost door: evalaoh | 26 juni 2016

Vogue 1392 feestjurk

Gisteren trouwde mijn nichtje Brigit. We wisten al heel lang dat dé dag er aan ging komen dus ik had ruim de tijd om een mooi patroon uit te kiezen. Het is een model van Kay Unger. Mijn moeder nam het patroon vorig jaar voor me mee uit Amerika.

Op het stoffenspektakel in maart kocht ik stof (een coupon van Max Mara volgens de verkoper) en proefstof voor de jurk. De proefjurk zat vóór het naaiweekend in elkaar, en de eerste aanpassing kon ik thuis al doen (een heel stuk weghalen op de rug). Tijdens het naaiweekend had ik hulp genoeg om de proefjurk verder mooi passend te krijgen. Op zaterdagmiddag kon ik daar eindelijk de stof en de voering knippen en op zondagmiddag had ik een deel van het bovenlijfje en de voering van het bovenlijfje.

Stukje bij beetje heb ik aan deze jurk gewerkt. Omdat de deadline zo ver weg was, was het makkelijk om er niet te veel aan te werken. Tussendoor heb ik mijn moeder ook nog geholpen met aanpassingen aan de trouwjurk voor Brigit. Op een gegeven moment moest ik ook verder met mijn eigen jurk, en was hij een week geleden af. Tijd genoeg over en nog een paar snippers stof om er ook een klein An tasje bij te maken, voor mijn telefoon en een zakdoekje. Wat een leuk gratis patroon van deze blog. Ik kon het niet laten om in de flap de verkeerde kant van de stof te gebruiken. Een halfuur voor vertrek heb ik nog even het bovenrandje doorgestikt en de drukknoop vastgenaaid.

De bruiloft was in het Arboretum in Kalmthout (de bruidegom is Belg), het is prachtig daar!

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Ik vind de jurk prachtig geworden! Hij staat je ook zo mooi. Fijn dat deze uitdaging zo goed gelukt is!

  2. Heel mooi, leuk dat bijpassende tasje

  3. Het staat je heel mooi!

  4. Ohhhh ik vond jouw jurk en tasje geweldig! Heel erg mooi stofje, heel feestelijk!


Geef een reactie

Categorieën

