Gepost door: evalaoh | 24 augustus 2016

Een korte broek

Ik had nog één Knipmode lap over van het naaiweekend 2015. Een hele mooie stretch katoen. Het was een lange smalle lap. Ik heb een paar keer geprobeerd om er een rokje uit te knippen, maar dat lukte echt niet omdat ik geen super mini lengte wilde. Voor de vakantie bedacht ik me dat ik wel een korte broek wilde. De shorts uit Ottobre 2-2014 gingen wél uit de stof. Maar eenmaal in elkaar geregen was het niet wat ik ervan verwachtte, té zakkerig. Na er een nachtje over geslapen te hebben besloot ik de patroondelen van Jalie 2908 te nemen. Ik heb de zijnaden vanaf de heuplijn recht naar beneden getekend en aan de zijnaden en aan de bovenkant een centimeter extra getekend. Want een korte broek moet niet te strak zitten, ik wil er lekker in kunnen bewegen, wandelen en fietsen, zeker op een warme dag.

Het t-shirt is ook een product uit de geheime stoffenkamer. Viscose tricot denk ik. Ik maakte het shirt vorige zomer al, maar had het nog niet geblogd. Het is mijn favoriete Jalie 2794. Ook dit was een lapje met een rare vorm. Dit was alles wat over was. Dit shirt leent zich hier ook prima voor omdat het voorpand in twee delen is, en je dus niet zoveel hoogte nodig hebt.

Nu de school van de kinderen weer is begonnen kom ik er ook weer een beetje in. Als het buiten 30 graden is, vind ik het nog lastig om aan herfst en winterkleding te denken. Ik heb een patroon gekozen voor mijn winterjas, maar bij het knippen van het patroon brak het zweet me al uit. Ik heb ook nog een zomerjurkje in de hoek liggen die wel erg veel inkijk heeft. Zolang het zo warm blijft, houd ik motivatie om dat probleem dan maar op te lossen.

Groetjes,
Eva

Responses

  1. Leuk Eva, zal wel lekker zitten nu en zeker die top is ook erg leuk!!

  2. Leuk setje is het geworden uit de geheime kamer! Leuk dat je nu toch een patroon hebt kunnen vinden wat wel uit de stof past. Enne, ik zou snel die zomerjurk fixen, als de temperatuur weer normale waarden krijgt is het vroeg genoeg voor je winterjas 😉.
    Groetjes


Geef een reactie

Categorieën

