Gepost door: evalaoh | 28 augustus 2016

Nieuw sportsetje

Twee patronen in de herhaling. Het broekje is Clara uit Ottobre 5-2010. Ik heb weer zakken aan de zijkanten gemaakt omdat mijn telefoon daar zo goed in past. Mijn moeder heeft de stof vorig jaar in Amerika voor mij gekocht. Ik had het broekje al voor de vakantie af en er al heel wat kilometers in gelopen.

Het topje is de Burda yoga top uit 11-2007. Ik heb aan de achterkant spaghettibandjes gemaakt in plaats van de gekruiste bandjes van stof. Lekker luchtig en ook leuk om te zien. Ik had de bandjes helemaal gecoverd en toen ging ik passen. Er zat veel te veel stof bij mijn oksels. Bij het origineel bleek dat ook zo te zijn, dus ik heb het toch maar losgehaald. Ik heb het Burda patroon vergeleken met de XYT top en er zat wel wat meer stof. Ik heb er ongeveer een centimeter vanaf gehaald (het turquoise lijntje), en het biesje iets strakker aangezet.

De stof kocht ik in maart bij het Stoffenspektakel in Ahoy’. € 6 voor ongeveer 1,2 meter.

Ik heb het vrijdagavond en vandaag gedragen en het stofje is top! Vooral vandaag was het onverwacht benauwd weer, en heb ik geen minuut het gevoel gehad dat ik het extra warm had door de stof van mijn topje.

En dan nu nog wat andere maaksels.
Mijn nichtje kreeg een rode broodrooster van ons voor haar trouwen. Toen ik zag dat ze die had uitgezocht kon ik het niet laten om nog wat bijpassende thee- en handdoeken (gewoon bij Albert Heijn) op te vrolijken met de mooie Hamburger Liebe stofjes.

Dit tasje lag al meer dan een jaar op een knoopsgat te wachten. Het buitenstofje en de knoop kregen we op het allereerste naaiweekend in Zeeland. Het binnenstofje is een restje van een Elodie van Femke. Ik heb er mijn douchespulletjes in voor naar de sportschool.


Groetjes,
Eva

Geef een reactie

Categorieën

