Gepost door: evalaoh | 7 oktober 2016

Nog een laatste zomerjurk

Net na de zomervakantie knipte ik de overslagjurk uit de Knipmode bijlage van maart 2016. Enthousiast stikte ik een paar naden, bieste ik de voorhals af  en reeg de rest van de naden. Wat een teleurstelling toen ik de jurk paste. Ik had inkijk tot mijn navel ongeveer! Ik heb nog wat proberen aan te passen maar het werd het niet. En ik wil bij een zomerjurk eigenlijk geen hemdje dragen omdat ik het dan gewoon te warm krijg. Een drukknoopje op een strategisch punt werkt bij mij ook nooit. De jurk belandde dus in de Hoek. (Op Sancho een begrip voor dit soort projecten. De Stapel is gewoon je geknipte voorraad, maar iets dat in de Hoek ligt kan een kansloos project worden). Ik moest ook regelmatig aan mijn Amerikaanse oma denken die regelmatig “oh, I’m so flatchested” verzuchtte. Met iets meer voorgevel vul je zo’n jurkje gewoon beter op. (verder geen klagen hoor)

Toen het zo heerlijk bleef nazomeren moest ik toch af en toe aan mijn jurk denken. Uiteindelijk heb ik het elastische biaisband van de voorrand losgetornd en ben ik gaan zitten om mijn patroon aan te passen. Ik heb de halslijn van McCall 6513 overgenomen. Het oorspronkelijke patroon had een pasje, maar dat heb ik nu gewoon aan één stuk geknipt. Gelukkig had ik genoeg stof om nog twee voorpanden te knippen.

Ik ben er blij mee.

Vandaag heb ik hem nog een keer gedragen met panty’s, laarzen en een vestje. Het stofje kocht ik trouwens in mei op het Stoffenspektakel.
Nu het dan echt herfst wordt, werk ik hard aan mijn winterjas.

Groetjes,
Eva

Geef een reactie

Categorieën

