Gepost door: evalaoh | 8 januari 2017

Pyjama en boxershorts

Voor de clubdag heb ik een lap Stenzo tricot meegenomen van een Sanchoër voor een andere Sanchoër. Joost herkende het printje (soup) en vroeg of ik die ook nog had. Ja hoor, dus ik heb mijn restjes gepakt. Er was genoeg voor een voorpand van een pyjama en wat boxershorts. Dankzij de handige kleurstaaltjes van Stoffenfeest kozen we een bijpassende grijze tricot voor de rest. Er volgden wat avondjes puzzelen en knippen en zo kon ik een pyjama en 4 boxershorts knippen.

De pyjama komt uit Ottobre 6-2009. Al eerder gemaakt voor Hans in maat 170. Aan het shirt veranderde ik niets, de broek maakte ik 5 cm korter en ongeveer 2 cm smaller. De boxers komen uit Ottobre 6-2016, maat 158. Stukje bij beetje naaide ik er aan. Ik vind het leuk geworden en Joost draagt het graag. Hij wil natuurlijk niet meer op de foto.


Voor de taillebanden van de boxers gebruikte ik Prym elastiek, gewoon bij Ricken gekocht. Het is net zo lekker zacht als het elastiek op gekochte boxers.

Voorkant:

Achterkant:

Boxer nummer vier is effen grijs, en zat toen in de was.

Ik heb ook voor Femke een stapel onderbroekjes geknipt. Als die af zijn, laat ik ze zien.

Groetjes,
Eva

Responses

  1. Leuk dat zoonlief ook nog verzoekjes indient! Het maken van broekjes is toch wel erg efficiënt voor de restjes!

  2. Heerlijk : zo’n gepersonaliseerd ondergoed/pyjama !
    En dan nog in zo’n enige stof !
    Mag ik vragen of die gekleurde Prym-elastiek een bepaalde naam heeft ? Het is niet eenvoudig om van die zachte boxerelastiek te vinden.

    • Ik weet niet hoe dat elastiek heet. Het zat op een rol in een doos bij mijn fourniturenwinkel. De volgende keer dat ik daar weer ben zal ik vragen hoe ze het noemen.

      • Fijn ! Alvast bedankt !


Geef een reactie

Categorieën

