Gepost door: evalaoh | 8 januari 2017

Vogue 1389 t-shirt en Jalie broek

Deze broek knipte ik voor de Sancho clubdag (in november). ’s MIddags had ik geen workshop en heb ik hier aan gewerkt. Het is Jalie 2908 die ik al eerder maakte. Ik heb aan de bovendelen 1 cm extra geknipt en bij de zijnaden ook. Verder heb ik geen aanpassingen gedaan. De stof is Gerry Weber stof die ik op het Stoffenspektakel in september kocht. De lap was vrij smal, dus het was maar goed dat ik twee meter had gekocht, er is niet veel van over. De knoop kwam uit mijn voorraad reserve knopen. De voering van de zakken is een gezellig bloemenkatoentje van een jurk van Femke. Daar word ik blij van.

Het patroon van het shirt nam ik van een Sancho lid over. Het is Vogue 1389, een Donna Karan patroon dat nu niet meer te koop is. Ik heb het shirt van een viscose tricot gemaakt. Bij de hals heb ik de boord strakker gemaakt, maar toch ligt hij niet mooi glad zoals ik had gehoopt. Strakker kan niet, want dan wordt het bij de naad te rimpelig. Ik vind het jammer dat je de details in de zijnaad die doorloopt in het achterpand niet kunt zien. De mouwen zijn eigenlijk net te kort voor 3/4 vind ik. Bij een volgende versie zou ik de halsnaad wat hoger maken en dan de boord wat minder diep en ik zou óf lange mouwen maken, of de mouwen wel 3/4 maar dan 4 cm langer (of zo). Het lijkt alsof ik niet blij ben met dit shirt, maar dat valt wel mee. Hij zit lekker, en ik vind de kleur mij mooi staan.


Excuses voor de foto’s die niet zoveel laten zien.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. En je bent de uitdaging aangegaan om te bloggen 😉 Hier ook nog kledingstukken die af zijn, maar waar ik nog een goede foto van wil maken en daarom nog niet op mijn blog staan….

  2. Wat een mooie set zo. Snap dat je de mouwen wel wat langer wilt hebben ja. Ik ga je blog volgen, kijken wat er allemaal voor moois voorbij komt.


Geef een reactie

Categorieën

